dimecres, de febrer 08, 2006

FEELING SOMETHING UNPLEASANT


Avui no em trobo com sempre. Hi ha alguna cosa dins meu que em fa sentir incòmoda. La meva perspectiva de la situació ha canviat, avui he vist una cosa que no m'ha agradat gens. Què era, us preguntareu? Res massa destacable, només un grupet de persones, totes dones, assegudes al voltant d'una taula i parlant. De què parlaven? No ho sé, no ho podia sentir, les he vistes a través del vidre de la finestra, però les seves cares i, les mirades que esfeien, m'han fet veure que allà passava alguna cosa. Això ha fet que em neguitegés. Hores més tard una altra dona m'ha comentat la xerrada.

El meu neguit tenia fonaments. Però, com ho sabia ella tot allò? Qui li ho havia dit? Ella hi era! Jo no la podia veure, ni les altres dones tampoc, però ella ha pogut sentir tota la conversa. Què dolentes, mai no hagués pensat que es comportessin així! La veritat és que sent qui eren no es podia esperar altra cosa. De vegades les coses, millor no saber-les.

No ha estat només això. Era el dia de les xerrades. Jo també n'he tingut una d'interessant. Però no me n'he amagat. M'he sentit observada, des de luny. Ha estat una conversa relaxada i apassionada , plena d'idees i de bones intencions.

Però, des de lluny, com es veia? Podíem semblar aquelles dones dolentes de la finestra, nosaltres també. Hi ha però una diferència important: el nostre era un diàleg d'amigues, l'altre no. La nostra era una conversa per a construir, l'altra per enderrocar.
Avui no volia ser enmig de res. Només volia sentir-me embolcallada pels meus, pels qui tenen la meva confiança. Aquells qui mai no em trairien. I com ho sé que hi puc confiar? Com puc saber que hi ha gent que te la farà per l'esquena? El com no el sé, però tinc un sentit especial per veure les coses ocultes de la gent. Els meus, em pregunten, però per què ho dius això? I sempre els responc el mateix: sóv bruixa. Ho sento, ho palpo, ho oloro, no ho sé ben bé, però moltes vegades l'encerto. I en el fons em sap greu no poder confiar en les persones, però l'experiència m'ha ensenyat que aquest setè sentit és fo´ça fiable i que l'he de tenir en compte. Les sensacions no tenen sempre un resultat immediat, han arribat a passar anys fins que s'ha pogut comprovar que no anava errada. I aleshores, gran sorpresa!

Amb els anys he après a no ser massa hipòcrita, amb tot el que això comporta. No m'agrada haver de ser una altra persona per caure bé. No vull no poder fer, no vull no poder dir o pensar el que vull pel què diran. Potser la meva vida seria més senzilla, potser no hauria desenvolupat aquest setè sentit. Potser no seria jo.

3 Comments:

Blogger englishteacher said...

crec que ja estàs en aquell punt de començar a compartir allò que penses nurieta. Crea't un blog!!!! jo també et vull llegir.
Que es quedin amb la mala sang. No la compartirem

08 de febrer, 2006 22:01  
Anonymous Anònim said...

Em sap greu que tinguis neguit.
Un 10 per a la Núria¡¡.
Segur que semblavem dolentes com les de la finestre, però no em preocupa :sé que no ho som i sé que el què voliem tampoc ho és .
No crec que hagis de canviar i penso que has de seguir confiant en el teu nas de bruixa però hi ha una frase de no sé qui que m'agrada:Ets amo dels teus silencis i esclau de les teves paraules. (més o menys).
Respecte la confiança et vull dir que per part meva pots estar segura d'una cosa: potser deixare de dir-te una cosa (que per mi t'ho diria) però per fidelitat a altres confiances me la callaré.Pero pel que depengui de mi mai no te diré una cosa que no senti ni t'amagaré una cosa que cregui que has de saber.No cal dir que el que em confiis no sortira de mi,aixo crec que ja has tingut temps de comprovar-ho.Malgrat tot , si et decepciona alguna cosa, si us plau digue'm-ho¡¡ tots la podem cagar¡¡¡Confio que el teu nas et dira qui soc

09 de febrer, 2006 12:25  
Anonymous Anònim said...

El nas, l'instint, sol funcionar i a tu te'n sobra, per descomptat. Jo crec que la hipocresia és una eina útil, sempre que se'n faci un bon ús. Sé que això és políticament incorrecte, però ho crec així. De les converses enderrocaires més val no fer-ne gaire cas. De les constructives, per què ens n'hem d'amagar? Si algú hi vol posar l'orella, que la hi posi. Si convé ja li fotrem queixalada.
Garp.
P.S: Quina activitat, no, així de cop i volta?

09 de febrer, 2006 18:35  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home